Budowanie relacji z klientem w Social Media


Social Media to w dzisiejszych czasach bardzo ważne narzędzie do budowania marki i wzmacniania rozpoznawalności firmy. Własna strona internetowa, profil na Facebooku lub Instagramie to klucz do osiągnięcia olbrzymiego popytu na własne produkty lub usługi. Wiele osób szuka produktów, usług i inspiracji w Internecie, dlatego bardzo dobrze jest mieć swoje miejsce w wirtualnym świecie do wypromowania siebie, swojej pracy lub produktów.

Facebook to miejsce, w którym ludzie kontaktują się ze sobą, umawiają na spotkania lub różnego rodzaju wydarzenia, umieszczają zdjęcia. Są to znajomi, znajomi znajomych, przyjaciele, rodzina. Facebook daje olbrzymią możliwość wykorzystania jego potencjału w celu zwiększenia zasięgu docierania do różnych grup docelowych. Profil na Facebooku można prowadzić w sposób zintegrowany z własna strona internetowa, dzięki czemu zwiększy się popularność i stworzy sieć odbiorców. Może to pozytywnie wpłynąć na cały wizerunek firmy oraz pozwoli zdobyć nowych Klientów. Sprawnie prowadzony marketing na Facebooku może zdziałać cuda, ale trzeba go wypróbować, aby się o tym przekonać.

Twitter staje się również dobrym miejscem dla zdobycia zainteresowania wokół własnej firmy, jednak nie jest on jeszcze tak popularny.

Każda firma powinna rozpowszechniać swoją markę i produkty w sposób niezbyt nachalny, ale skuteczny. Potencjalni Klienci lubią widzieć produkty, charakterystykę marki na zdjęciach. Umieszczanie zdjęć w Internecie w celu dotarcia do dużego grona umożliwia Instagram, na którym firma przyciągnie uwagę odbiorców i pozwoli śledzić nowe produkty pokazywane na zdjęciach.

Wszystkie Social Media powinny być powiązane z odpowiednio zaprojektowaną stroną internetową, na której znajdą się wszystkie konieczne dane do kontaktu oraz zakupu produktów lub usług. Strona internetowa powinna odzwierciedlać sens firmy, tak aby wszyscy potencjalni Klienci zwracali uwagę na produkty i usługi, a poprzez zamieszczone na niej informacje zostali zachęceni do ich zakupienia.

YouTube to platforma umożliwiająca promowanie firmy, marki lub osobowości dzięki zamieszczaniu na niej filmików. Filmy zamieszczane na YouTube mogą zwiększyć szanse na zdobycie popularności w każdej płaszczyźnie jeśli tylko dodamy odpowiedni link.

Warto również wspomnieć o platformach GoldenLine i LinkedIn, dzięki którym można zaprezentować swoją osobę i stać się wiarygodniejszym w oczach przyszłego pracodawcy, kontrahenta lub potencjalnych klientów.

Wybór odpowiedniego miejsca w Social Media zależy w głównej mierze od celu jaki firma chce osiągnąć, jednak niemalże w każdym przypadku obecność w Social Media to dziś prawie jak obowiązek dla firmy, która chce generować zyski.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Istota, przedmiot i zakres analizy finansowej przedsiębiorstwa

Konkurencyjność ofert firm budowlanych.

Meble na wymiar albo meble kuchenne