Identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna (z ang. Corporate Identity) stanowi podstawowe narzędzie kreowania wizerunku danej marki (a także firmy) na rynku. Jej podstawowym zadaniem jest budowanie jej tożsamości oraz świadomości a także wyróżnienie danej firmy spośród innych, konkurencyjnych podmiotów rynkowych.

DLACZEGO IDENTYFIKACJA WIZUALNA JEST AŻ TAK WAŻNA

- To właśnie dzięki spójnej oraz konsekwentnie stosowanej identyfikacji wizualnej Twoja firma ma szansę wyróżnić się spośród innych przedsiębiorstw świadczących ten sam typ usług co Ty
- Zapewnia efektywną komunikację z otoczeniem
- Stanowi skuteczne narzędzie spójnych działań reklamowych oraz marketingowych
- Zwiększa rozpoznawalność marki na rynku
- Sprzyja zwiększeniu prestiżu przedsiębiorstwa
- Wpływa na budowaniu dobrych relacji z klientem opartych na lojalności oraz zaufaniu
- Gotowe wzorce wraz z zaleceniami dotyczącymi ich zastosowania pozwalają na bardzo szybkie ich użycie zawsze wtedy, gdy są one potrzebne - oszczędzasz czas i pieniądze

Na System Identyfikacji Wizualnej (CI) składa się szereg elementów graficznych a także symboli, kolorystyki oraz ich określonych zastosowań.

Wśród elementów Systemu Identyfikacji Wizualnej wyróżnić możemy:

- Logo czy też Logotyp (oraz opis sposobu umieszczenia go na różnych rodzajach tła)
- Kolorystyka (taka sama dla wszystkich elementów CI danej firmy)
- Dobór odpowiednich fontów (czyli czcionek oraz stylów)
- Strona internetowa
- Wszystkie publikacje promocyjne oraz informacyjne firmy (tj. wizytówki,zaproszenia, papeterie, koperty, itp.)
- Materiały promocyjne (długopisy, plecaki itp.)
- Materiały dla prasy (informacje prasowe, komunikaty, wywiady itp.)
- Publikacje firmy (raporty roczne, monografie itp.)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Istota, przedmiot i zakres analizy finansowej przedsiębiorstwa

Konkurencyjność ofert firm budowlanych.

Meble na wymiar albo meble kuchenne